Ο Παναγιώτης Παναγόπουλος είναι Υποψήφιος Διδάκτωρ Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στον Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το θέμα της διατριβής του αφορά την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας και συγκεκριμένα επικεντρώνεται στην επίδραση του περιβάλλοντος εκμάθησης και των ψυχογλωσσολογικών παραμέτρων στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου μαθητών της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος «Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» του του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συμμετάσχει ως ερευνητής σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα που αφορούν την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας και τη μελέτη του αφασικού λόγου, όπως το ερευνητικό πρόγραμμα “Learning, Teaching and Learning to Teach in Greek as a Second/Foreign Language: Evidence from different learning contexts” (Επιστημονική Υπεύθυνη: Μ. Ανδριά, Κωδ. Έργου: 1656) και το ερευνητικό πρόγραμμα Επίπεδα διαταραχής του λόγου ελληνόφωνων ατόμων με αφασία: σχέσεις με ελλείμματα επεξεργασίας, εγκεφαλική βλάβη και προσεγγίσεις θεραπείας (Επιστημονική Υπεύθυνη: Σ. Βαρλοκώστα, Κωδ. Έργου: 977). Έχει εργαστεί ως καθηγητής Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην Κρατική Σχολή Γλωσσών της Βαρκελώνης και σε διάφορες μη κυβερνητικές οργανώσεις.