Η Κατερίνα Παντούλα είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο πεδίο της Διγλωσσίας στο Εργαστήριο Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας. Είναι μεταδιδακτορική υπότροφος του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ορίζοντας Ευρώπη Δράσεις Μαρί Σκλοντόφσκα-Κιουρί για το έτος 2022 (Horizon Europe Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) Postdoctoral Fellowships 2022). Tο ερευνητικό έργο το οποίο εκπονεί φέρει το ακρωνύμιο FIHELaD (Factors In Home and Environment Language Development - Παράγοντες στην Ανάπτυξη της Γλώσσας της Οικογένειας και της Κοινωνίας) και χρησιμοποιεί τη νευροεπιστημονική μεθόδο του εντοπισμού της κίνησης της κόρης του οφθαλμού για τη μελέτη της μάθησης των σύνθετων συντακτικά προτάσεων στη γλώσσα πολιτισμικής κληρονομιάς και στη γλώσσα της πλειονότητας των δίγλωσσων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, το ερευνητικό πρόγραμμα εστιάζει στη μάθηση των προτάσεων αντιπαραβολικής εστίασης σε δίγλωσσους μαθητές με τα ελληνικά ως γλώσσα της πλειονότητας και τα γερμανικά ως γλώσσα πολιτισμικής κληρονομιάς και τα ελληνικά ως γλώσσα πολιτισμικής κληρονομιάς και τα γερμανικά ως γλώσσα της πλειονότητας στη Γερμανία.
Είναι απόφοιτη της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας Νοτιοανατολικής Μεσογείου του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών στη Ρόδο του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Kατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Master of Arts by Research in Linguistics) στη μελέτη της γλωσσικής ικανότητας με εξειδίκευση στην πειραματική ψυχογλωσσολογία της μάθησης της δεύτερης γλώσσας από το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης (Utrecht University) στην Ολλανδία με υποτροφία αριστείας του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης και του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης. Ολοκλήρωσε τη Διδακτορική της Διατριβή στη Γλωσσολογία και στην Αγγλική Γλώσσα εστιάζοντας στη μελέτη της γλώσσας πολιτισμικής κληρονομιάς σε δίγλωσσα παιδιά στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (The University of Edinburgh) με υποτροφία αριστείας του Ιδρύματος Ωνάση και της Σκωτσέζικης Σχολής Μεταπτυχιακών Σπουδών για τις Τέχνες και τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες του Συμβουλίου Έρευνας για τις Τέχνες και Ανθρωπιστικές Επιστήμες του Οργανισμού Έρευνας και Καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου (UKRI AHRC SGSAH). Η έρευνά της εστιάζεται κυρίως στη μελέτη της γλωσσικής ανάπτυξης των νευρο(α)τυπικώς αναπτυσσόμενων κι αναπτυγμένων δίγλωσσων και πολύγλωσσων πληθυσμών. Εκκινώντας από το βασικό ερώτημα του πώς η διγλωσσία συνεισφέρει στη διαμόρφωση της νοητικής κι ανατομικής αναπαράστασης της αρχιτεκτονικής του γνωστικού γλωσσικού συστήματος, διερευνά τη σχέση της γλώσσας της μειοψηφίας και της πλειοψηφίας με την πυρηνική Καθολική Γραμματική και τα διεπίπεδά της καθώς και με το πρόβλημα του Πλάτωνα μέσα από το ρόλο των ατομικών παραγόντων με προβλεπτική ισχύ για την έκβαση της διγλωσσίας.
Ακόμα, είναι εθελόντρια στη Συμμαχία Γλωσσολογικής Καθοδήγησης για φοιτητές γλωσσολογίας που είναι μέλη της Γλωσσολογικής Κοινότητας Αμερικής (Linguistic Society of America). Τέλος, αντιλαμβανόμενη την αδήριτη αναγακαιότητα σύνδεσης της επιστήμης με την κοινωνία συμμετέχει με ζέση σε δραστηριότητες ενημέρωσης (π.χ., Ευρωπαϊκή Βραδιά Ερευνητή, πιστοποιημένη μέντορας του Tipping Point Ελλάδας) της κοινωνίας τόσο για τη θεαματική πρόοδο της επιστήμης στον τομέα της γλώσσας όσο και για την εν γένει προστιθέμενη αξία της επιστήμης.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ερευνητικό έργο FIHELaD, διαβάστε στην ιστορία επιτυχίας της μεταδιδακτορικής ερευνήτριας Κατερίνας Παντούλα στην ιστοσελίδα του Γραφείου Προσέλκυσης Χρηματοδότησης του ΕΚΠΑ (υπερσύνδεσμος: https://funding.eadppa.gr/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CF%81-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF/) και του προγράμματος Ορίζοντας Ευρώπη (υπερσύνδεσμος: https://horizoneurope.gr/success-stories/dr-katerina-pantoula-epitychousa-prokiryxis-msca-pf-2022/?fbclid=IwAR33epH4vHHn7oyd2jZaticELmHHtYO9WuuQPZ3H1R-YX9AGTelYjxUd-zQ).